Английский язык Spotlight 8 класс Учебник
Учебник 8 класса Spotlight Ваулиной, Дули и др. по английскому языку — первый российский учебник, отвечающий требованиям Совета Европы в сфере обучения иностранным языкам. Часть УМК «Английский в фокусе», который состоит также из Рабочей тетради, Контр-х заданий, Языкового портфеля, Книги учителя, Раздаточного материала, аудиоприложения. УМК разработан на модульной структуре учебника, содержит аутентичный материал о России, задания, соответствующие требованиям международных экзаменов, готовящие постепенно к ЕГЭ. В учебнике помещены задания игрового характера.-Содержание-
CONTENTS
Module 01 -Socialising ( 9-24)
Reading & Vocabulary 10-11
Listening & Speaking. 12-13
Vocabulary & Speaking. 16-17
Writing Skills .18-19
English in Use 20
Culture Corner 021
Across the Curriculum 22-23
Module 02 — Food & Shopping ( 25-40)
Reading & Vocabulary 26-27
Listening & Speaking . 28-29
Grammar in Use 30-31
Vocabulary & Speaking 32-33
Writing Skills .34-35
English in Use . 036
Culture Corner 2 037
Going Green 2 38-39
Module 03 — Great Minds (41-56)
Reading & Vocabulary 42-43
Listening & Speaking 44-45
Grammar in Use 46-47
Vocabulary & Speaking .48-49
Writing Skills .50-51
English in Use 052
Culture Corner 3 053
Across the Curriculum 54-55
Module 04 — Be Yourself ( 57-72)
Reading & Vocabulary . 58-59
Listening & Speaking . 60-61
Grammar in Use .62-63
Vocabulary & Speaking .64-65
Writing Skills .66-67
English in Use 068
Culture Corner 4 . 069
Going Green 4 . 70-71
Module 05 — Global Issues (. 73-88)
Reading & Vocabulary . 74-75
Listening & Speaking pp. -77
Grammar in Use .78-79
Vocabulary & Speaking . 80-81
Writing Skills .82-83
English in Use . 084
Culture Corner 5 . 085
Across the Curriculum . 86-87
Module 06 — Culture Exchanges …. (. 89-104)
Reading & Vocabulary 90-91
Listening & Speaking . 92-93
Grammar in Use 94-95
Vocabulary & Speaking 96-97
Writing Skills. 98-99
English in Use . 0100
Culture Corner 6 . 0101
Going Green 6 .102-103
Module 07 — Education (. 105-120)
Reading Л Vocabulary .106-107
Listening & Speaking . 108-109
Grammar in Use . 110-111
Vocabulary & Speaking. 112-113
Writing Skills .114-115
English in Use . 0116
Culture Corner 7 . 0117
Across the Curriculum . 118-119
Module 08 — Pastimes (. 121-136)
Reading A Vocabulary. 122-123
Grammar in Use .126-127
Vocabulary & Speaking .128-129
Writing Skills .130-131
English in Use . 0132
Culture Corner 8 0133
Going Green 8 .0134-0135
Grammar Check .0137-0153
Song Sheets .SS1-SS4
Spotlight on Russia . 01-10
Grammar Reference Section .00
Word List .WL1-WL25
Appendices WL26-WL27
Скачать
Размер файла: 27 Мб; Формат: pdf/zip.
Вместе с «Английский язык Spotlight 8 класс Учебник — Ваулина, Дули» скачивают:
Adminskachaj24.ru
Spotlight 8, Workbook, 7i – АНГЛИЙСКИЙ в полном порядке
1)
A: Two tickets for John Rambo, please.
B: I’m sorry but you __ be over eighteen to watch the film.
2)
A: That __ be Sam outside the supermarket. He’s still in Paris.
B: No, he came back yesterday, so it might be him.
3)
A: __ I pick you and John up from the airport?
4)
A: __ we visit our cousin, Ted this weekend?
B: Yes. That’s a great idea.
5)
A: Dad, __ I use my birthday money to buy a new MP3 player?
B: Yes, of course. Which one would you like?
6)
A: You __ play football inside the house, Billy.
B: OK, Mum. I’ll go to the park.
7)
A: __ I see Mr. Parker, please?
B: Of course, Miss Evans. He’s been expecting you.
8)
A: I found a wallet on the train.
B: You __ take it to the police station right away.
1)
A: Two tickets for John Rambo, please. – Два билета на “Джон Рэмбо” пожалуйста.
B: I’m sorry but you must/have to be over eighteen to watch the film. – Простите, но вам должно быть больше восемнадцати лет, чтобы смотреть этот фильм.
2)
A: That can’t be Sam outside the supermarket. He’s still in Paris. – Не может быть, чтобы это был Сэм возле супермаркета. Он все еще в Париже.
3)
A: Shall I pick you and John up from the airport? – Мне забрать тебя и Джона из аэропорта?
B: No, it’s not necessary. We have booked a taxi to pick us up. – Нет, это не обязательно. Мы забронировали такси, чтобы нас забрать.
4)
A: Shall we visit our cousin, Ted this weekend? – Нам посещать нашего двоюродного брата на этих выходных?
B: Yes. That’s a great idea. – Да. Это хорошая идея.
5)
A: Dad, may/can I use my birthday money to buy a new MP3 player? – Папа, можно мне воспoльзоваться моими деньгами, подаренными мне на день рождения, чтобы купить новый MP3-проигрыватель?
B: Yes, of course. Which one would you like? – Да, конечно. Какой ты бы хотел?
6)
A: You can’t/mustn’t play football inside the house, Billy. – Билли, ты не можешь / не должен играть в футбол внутри дома.
7)
A: May I see Mr. Parker, please? – Можно увидеть мистера Паркера?
B: Of course, Miss Evans. He’s been expecting you. – Конечно, мисс Эванс. Он ожидает вас.
8)
A: I found a wallet on the train. – Я нашел кошелек в поезде.
B: You should / ought to take it to the police station right away. – Тебе следует отнести его в полицейский участок прямо сейчас.
tonail.com
Spotlight 8, Workbook, 3a – АНГЛИЙСКИЙ в полном порядке
На данной странице находятся упражнения с ответами по английскому языку из рабочей тетради (Workbook) 8 класса УМК Spotlight. Упражнения из 3a.
Exercise 1. Complete the texts using the words given.
Упражнение 1. Вставьте слова в текст.
ЗаданиеОтвет
A)
inventor • gathered • passengers • crowds
On July 2nd 1900 ___ of people living in a German town ___ to watch the very first Zeppelin airship go up in the air. Similar airships had been around for about 50 years but the Zeppelin was the first airship with a special design that allowed it to travel faster than those built before. The Zeppelin’s ___ was Count Ferdinand von Zeppelin. In 1910, the airship Deutschland became the world’s first commercial airship. By the start of World War I in 1914, German Zeppelins had travelled over 172,000 km and carried over 34,000 __ and crew safely.
B)
lift • floating • invention • experiment • presented
Christopher Cockerel’s idea was to build a vehicle that would travel just above the surface of land or water ___ on a cushion of air. His ___ started with two cans, one inside the other, and a hairdryer to blow air into them. The ___ showed that air could produce enough pressure to ___
a vehicle off the ground.In 1959, in the English Channel, Christopher Cockerel ___ the first hovercraft which has been used throughout the world ever since for commercial and military reasons.
A)
On July 2nd 1900 crowds of people living in a German town gathered to watch the very first Zeppelin airship go up in the air. Similar airships had been around for about 50 years but the Zeppelin was the first airship with a special design that allowed it to travel faster than those built before. The Zeppelin’s inventor was Count Ferdinand von Zeppelin. In 1910, the airship Deutschland became the world’s first commercial airship. By the start of World War I in 1914, German Zeppelins had travelled over 172,000 km and carried over 34,000 passengers and crew safely.
2-го июля 1900 года толпы людей, живущих в одном немецком городке собрались, чтобы посмотреть, как самый первый дирижабль-цеппелин поднимается в воздух. Подобные воздушные корабли уже использовались примерно в течение 50 лет, но цеппелин был первым воздушным кораблем с особым дизайном, который позволял ему путешествовать быстрее, чем построенные ранее. Изобретателем цеппелина был граф Фердинанд фон Цеппелин. В 1910 году воздушное судно “Германия” стало первым в мире коммерческим воздушным кораблем. К началу Первой мировой войны в 1914 году немецкие цеппелины уже преодолели 172 тыс. километров и безопасно перевезли свыше 34 тыс. пассажиров и членов экипажа.
B)
Christopher Cockerel’s idea was to build a vehicle that would travel just above the surface of land or water floating on a cushion of air. His invention started with two cans, one inside the other, and a hairdryer to blow air into them. The experiment showed that air could produce enough pressure to lift a vehicle off the ground.
In 1959, in the English Channel, Christopher Cockerel presented the first hovercraft which has been used throughout the world ever since for commercial and military reasons.
Идея Кристофера Кокерелла заключалась в том, чтобы построить судно, которое передвигалось бы над поверхностью земли и воды на воздушной подушке. Его изобретение началось с двух жестяных банок, одна в другой, и фена, который задувал в них воздух. Этот эксперимент показал, что воздух может оказывать давление достаточное для поднятия судна с земли.
В 1959 году на Английском канале Кристофер Кокерелл представил первое транспортное средство на воздушной подушке, которое с тех пор используется по всему миру для коммерческих и военных целей.
Exercise 2. Underline the correct word in each sentence.
Упражнение 2. Выбрать правильный вариант.
ЗаданиеОтвет
1) There is a park nearby / upwards where we can fly our kites.
2) A hot-air balloon uses smоke
3) The first aeroplanes couldn’t make very long heights / flights.
4) I always get good grades in History / Physics. I like Science a lot!
5) Raise / Lift your hand if you know the correct answer.
6) Alex is studying Earth / Health Science because he wants to know everything about our planet.
1) There is a park nearby where we can fly our kites. – Рядом есть парк, где мы можем запустить наших воздушных змей.
2) A hot-air balloon uses heat to go up in the air. – Воздушны шар на горячем воздухе использует тепло для поднятия в воздух.
3) The first aeroplanes couldn’t make very long flights. – Первые аэропланы не могли совершать очень долгих полетов.
4) I always get good grades in Physics. I like Science a lot! – Я всегда получаю хорошие оценки по физике. Я очень люблю естествознание!
5) Raise your hand if you know the correct answer. – Поднимите руки, если вы знаете правильный ответ.
6) Alex is studying Earth Science because he wants to know everything about our planet. – Алекс изучает науку о Земле, потому что он хочет знать все о нашей планете.
Exercise 3. Complete the crossword puzzle with the correct field of science.
Упражнение 3. Решите кроссворд.
ЗаданиеОтвет
Across
2) the study of human relationships
5) the study of the past
6) the study of stars and planets
7) the study of natural environment
Down
1) the study of the mind and how it influences people’s behaviour
3) the study of living things
4) the study of how governments work
По горизонтали
2) the study of human relationships – наука о человеческих отношениях (Sociology – социология)
5) the study of the past – наука о прошлом (History – история)
6) the study of stars and planets – наука о звездах и планетах (Astronomy – астрономия)
7) the study of natural environment – наука о природной среде (Ecology – экология)
По вертикали
1) the study of the mind and how it influences people’s behaviour – наука о разуме и о его влияние на поведение людей (Psychology – психология)
3) the study of living things – наука о живых организмах (Biology – биология)
4) the study of how governments work – наука о работе правительства (Politics – политика)
Exercise 4. Match the letters to the numbers.
Упражнение 4. Соотнести буквы с цифрами.
ЗаданиеОтвет
1) capture
2) safe and sound
3) come to a conclusion
4) present
5) perform
a) to do something, especially something difficult or useful
b) to show something
с) to catch something and not let go
d) to decide something
e) not harmed
1) capture (схватить) – to catch something and not let go (что-либо схватить и не отпускать)
2) safe and sound (целый и невредимый) – not harmed (не поврежденный, без ущерба)
3) come to a conclusion (прийти к выводу) – to decide something (решить что-либо)
4) present (представлять) – to show something (что-либо демонстрировать)
5) perform (исполнять) – to do something, especially something difficult or useful (что-либо делать, особенное что-либо трудное или полезное)
tonail.com
Spotlight 8, Workbook, 2d – АНГЛИЙСКИЙ в полном порядке
На данной странице находятся упражнения с ответами по английскому языку из рабочей тетради (Workbook) 8 класса УМК Spotlight. Упражнения из 2d.
Exercise 1. Underline the correct word.
Упражнение 1. Вставьте слова в предложения.
ЗаданиеОтвет
1) I’d like two litres / teaspoonfuls of sugar in my tea, please.
2) Can you bring a loaf / bar of bread from the bakery?
3) You should add another slice / pinch of pepper to the sauce.
1) I’d like two teaspoonfuls of sugar in my tea, please. – Мне в чай, пожалуйста, две чайные ложечки сахара.
2) Can you bring a loaf of bread from the bakery? – Ты мог бы принести из булочной булку хлеба?
3) You should add another pinch of pepper to the sauce. – Тебе следует добавить еще одну щепотку перца в соус.
Exercise 2. Label the pictures with the appropriate verb from the list below. Then, add two food items that you can prepare in this way, as in the example.
Упражнение 2. Соотнесите глаголы с картинками и добавьте еще продукты, с которыми можно произвести соответствующие действия.
• grate • peel • pour • chop • slice • beat
ЗаданиеОтвет
1) grate carrots, cheese – тереть на терке морковь, сыр
2) pour (a glass of) water, milk – наливать (стакан) воды, молока
3) beat eggs, cream – взбивать яйца, сливки
4) slice bread, cake – нарезать хлеб, пирог
5) chop garlic, onions – мелко резать чеснок, лук
6) peel oranges, bananas – чистить апельсины, бананы
Exercise 3. Match the words in the columns and then use them to fill in the gaps in the sentences below.
Упражнение 3. Соотнесите слова и используйте полученные сочетания в предложениях.
ЗаданиеОтвет
1) grilled
2) brown
3) scrambled
4) sparkling
a) eggs
b) water
с) bread
d) fish
1)
A: What would you like for breakfast, Tim?
B: __ with toast, please.
2)
A: Are you ready to order, sir?
B: Yes. I think I’ll have the __ with boiled vegetables.
3)
A: What would you like to drink?
B: A glass of __ please.
4)
A: Can I have a loaf of __ please?
B: I’m afraid there isn’t any left.
1) grilled fish – рыба на гриле
2) brown bread – серый хлеб
3) scrambled eggs – яичница-болтунья
4) sparkling water – вода с газом
1)
A: What would you like for breakfast, Tim? – Тим, что ты хотел бы на завтрак?
B: Scrambled eggs with toast, please. – Яичницу-болтунью с тостом, пожалуйста.
2)
A: Are you ready to order, sir? – Сэр, вы готовы заказывать?
B: Yes. I think I’ll have the grilled fish with boiled vegetables. – Да. Я думаю, что я возьму рыбу на гриле с отварными овощами.
3)
A: What would you like to drink? – Что ты хотел бы выпить?
B: A glass of sparkling water please. – Стакан газированной воды, пожалуйста.
4)
A: Can I have a loaf of brown bread please? – Можно булку серого хлеба, пожалуйста?
B: I’m afraid there isn’t any left. – Боюсь, что ничего не осталось.
Exercise 4. Use the phrases to complete the sentences.
Упражнение 4. Вставьте фразы в предложения.
ЗаданиеОтвет
• spill the beans
• crying over spilt milk
• take everything with a pinch of salt
• my cup of tea
• a piece of cake
1) The test was very easy. It was __ .
2) We know that Chris is a bit of a liar so when he tells us one of his stories we __ .
3) It’s no use __ . You’ve broken it now.
4) Thanks for inviting me, but opera isn’t really __ .
5) Come on, __ ! We’re sure you know the real reason why she’s so upset.
• spill the beans – “расколоться”, проговориться
• crying over spilt milk – сожаление о том, чего не вернуть
• take everything with a pinch of salt – относиться ко всему скептически
• my cup of tea – мой конек
• a piece of cake – пустячное дело
1) The test was very easy. It was a piece of cake. – Это тест был очень простым. Он был проще простого.
2) We know that Chris is a bit of a liar so when he tells us one of his stories we take everything with a pinch of salt. – Мы знаем, что Крис немного лжив, так что когда он рассказывает нам одну из его историй, мы должны относиться к этому скептически.
3) It’s no use crying over spilt milk. You’ve broken it now. – Нет пользы сожалеть о том, чего не вернуть. Ты сломал это.
4) Thanks for inviting me, but opera isn’t really my cup of tea. – Спасибо за приглашение, но опера – это не мой конек.
5) Come on, spill the beans! We’re sure you know the real reason why she’s so upset. Давай, колись! Мы уверены, что ты знаешь настоящую причину, почему она расстроена.
Exercise 5. Fill in is or are.
Упражнение 5. Вставьте is или are.
ЗаданиеОтвет
1) The scissors you’ve been looking for __ on the kitchen table.
2) All my luggage __ in the car.
3) Maths __ the subject I like most.
4) For a nice, quiet way to spend the evening, dominoes __ a lot of fun.
5) Your bathroom scales __ not very accurate.
6) The best way to travel long distances __ by plane.
7) Your furniture __ very modern.
8) Designer clothes __ very expensive.
1) The scissors you’ve been looking for are on the kitchen table. – Ножницы, которые ты ищешь, лежат на кухонном столе.
2) All my luggage is in the car. – Весь мой багаж находится в машине.
3) Maths is the subject I like most. – Математика – это предмет, который я не понимаю.
4) For a nice, quiet way to spend the evening, dominoes is a lot of fun. – Для приятного, спокойного способа провести вечер домино – это игра, доставляющая большое удовольствие.
5) Your bathroom scales are not very accurate. – Твои весы в ванной не очень точны.
6) The best way to travel long distances is by plane. – Лучший способ преодолевать длинные расстояния – это на самолете.
7) Your furniture is very modern. – Твоя мебель очень современная.
8) Designer clothes are very expensive. – Дизайнерская одежда очень дорогая.
tonail.com