5 класс Модуль 5 Grammar Practice and Translator’s corner Spotlight Рабочая тетрадь | SPOTLIGHT рабочая тетрадь
Решение заданий Модуля 5 «Практика Грамматики» и «Уголок переводчика» workbook «Английский в фокусе за 5й класс»
Модуль 5 Grammar Practice
- 1 speaks, 2 carries, 3 goes, 4 washes, 5 eats,
6 plays, 7 writes, 8 teaches, 9 lives, 10 likes,
11 writes, 12 sleeps, 13 laughs, 14 hunts. - 1 lives, 2 carries, 3 washes, 4 cries, 5 goes,
6 likes, 7 watches. - 2 Where do they live? They live in Australia.
3 How long do they live for? They live for nearly
30 years. 4 What do they like? They like sitting in
the mud. 5 What do they eat? They eat leaves,
fruit and insects. - 1 Do; Yes, I do./No, I don’t.
2 Do; Yes, I do./No, I don’t.
3 Do; Yes, I do./No, I don’t.
4 Does; Yes, she does./No, she doesn’t.
5 Do; Yes, they do./No, they don’t. - 2 A: Does Eddie drink water in the morning?
B: No, he doesn’t. He drinks coffee.
3 A: Do Ben and Mike play football after school?
B: No, they don’t. They play basketball.
B: No, she doesn’t. She plays the guitar. - 1) doesn’t feel, 2) take, 3) feeds, 4) washes,
5) cleans, 6) doesn’t like, 7) love, 8) love. - 1 Can; Yes, I can./No, I can’t.
2 Have; Yes, I have./No, I haven’t.
3 Do; Yes, they do./No, they don’t.
4 Are; Yes, they are./No, they aren’t.
5 Has; Yes, (s)he has./No, (s)he hasn’t.
6 Does; Yes, (s)he does./No, (s)he doesn’t.
7 Does; Yes, (s)he does./No, (s)he doesn’t.
8 Is; Yes, there is./No, there isn’t.
9 Do; Yes, they do./No, they don’t.
Translator’s corner
What’s the English for: (Переведите на английский)
Красивые животные из Африки и Азии, опасная змея с желтыми полосками, индийские слоны, питаться растениями, много насекомых, жить в Бразилии, морская свинка моей сестры, спать днем, плавать в реках, на высоком дереве, птица с длинным хвостом, животное с длинной шерстью?
Перевод:
Beautiful animals from Africa and Asia, a dangerous snake with yellow stripes, Indian elephants, to eat
plants, a lot of insects, to live in Brazil, my sister’s guiney pig, to sleep in the day, to swim in rivers, on the high tree, a bird with a long tail, an animal with long fur.
Translate the sentences into English: (Переведите предложения на английский)
- В Африке много тигров и львов.
- Слоны любят бананы.
- Обезьяны — забавные животные.
- Кошки умеют плавать?
- Моя кошка очень красивая: у нее ярко-зеленые глаза и рыжая густая шерсть.
- Ты любишь собак? — Да. Я люблю больших собак.
- Твои родители работают по субботам? — Нет. По субботам мы иногда всей семьей ходим в парк.
- Твой друг хорошо плавает? — Да. Он живет в Самаре. Он плавает в Волге.
- Посмотри! Что там на дереве? — Большая красивая птица!
- Твой брат любит кошек? — Нет, он любит только компьютер! Это его хобби.
- Жирафы живут в России? — Да, в зоопарке.
Перевод:
- There are a lot of tigers and lions in Africa.
- Elephants like bananas.
- Monkeys are funny animals.
- Can cats swim?
- My cat is very beautiful: it has got bright green eyes and thick red fur.
- Do you like dogs? — Yes. I like big dogs.
- Do your parents work on Saturdays? — No. On Saturdays we sometimes go to the park with all my family.
- Does your friend swim well? — Yes, he does. He lives in Samara. He swims in the Volga.
- Look! What is there in the tree? — There s a big beautiful bird!
- Does your brother like cats? — No, he likes only computer! This is his hobby.
- Do giraffes live in Russia? — Yes, they do, in the zoo.
Translate the dialogue: (Переведите диалог на английский)
— Давай сыграем в игру! У меня фотография моего питомца. Его зовут Том. Кто он? Задавай мне вопросы. Но я могу отвечать только «да» и «нет».
— Том — собака?
— Нет.
— Кошка?
— Нет.
— Это большое животное?
— Нет.
— Том умеет плавать?
— Да.
— Он ест мясо?
— Нет.
— У него длинный хвост?
— Это морская свинка?
— Да! Посмотри на фотографию Тома! Он красивый и очень смешной. Я его очень люблю!
Перевод:
— Let’s play the game! I have a picture of your pet. It’s name is Tom. Who is it? Ask me questions. But I can answer only «yes» or «по».
— Is Tom a dog?
-No.
— Is it a big animal? -No.
— Can it swim? -Yes.
— Does it eat meat? -No.
— Has it a long tail? -No.
— Is it a guiney pig?
— Yes! Look at the picture of Tom! It’s beautiful and very funny. I love it very much!
Назад к списку заданий ->
spotlight-reshebnik.ru
5 класс Модуль 2 grammar practice and translator’s corner | SPOTLIGHT рабочая тетрадь
Решение заданий модуль 2 практика грамматики в workbook «Английский в фокусе за 5й класс»
- 2 Harry Potter has got a cloak and a magic wand
but he hasn’t got a super car, a ring or a bow.
3 Robin Hood & Batman have got a cloak but
they haven’t got a ring or a magic wand.
4 Frodo has got a cloak and a ring but he hasn’t
got a super car, a magic wand or a bow. - (предполагаемый ответ)
1 I have got books and a pencil case in my school
bag.
2 I have got a notebook and a pencil on my desk.
3 My friend has got a book and a pen on her
desk. - 1 Have …? Yes, I have./No, I haven’t.
2 Have …? Yes, they have./No, they haven’t.
3 Have …? Yes, I have./No, I haven’t.
4 Has …? Yes, he/she has./No, he/she hasn’t.
5 Has …? Yes, he has./No, he hasn’t. - 1 children, 2 tomatoes, 3 brushes, 4 feet,
5 ladies, 6 toys, 7 foxes, 8 leaves, 9 teeth, 10 caps. - 2 Those are books. 3 These are helmets.
4 These are coins. 5 That is a mug. 6 This is a
cap. 7 That is a doll. 8 This is a guitar. 9 Those
are stamps. 10 Those are trainers. - 2 Those women have got pink scarves. 3 These
buses are blue. 4 Those men are doctors. 5 My
friends are Russians. 6 Superheroes have got spe&
cial powers. 7 We have got toy mice. 8 They have
got digital cameras. 9 These are helmets and
those are watches. - 1 Where is Jim Carrey from? 2 Have you got a
teddy bear on your bed? 3 How old is Nancy?
4 Has Mary got a big collection? - 1 Peter hasn’t got a red cap. 2 The children
have got bicycles. 3 Those are digital cameras.
4 That is a new car over there! 5 Tom and Susan
are from Canada.
5class spotlight workbook Grammar Practice 2 Translator’s corner
What’s the English for: (Переведите на английский)
Красный велосипед, новый баскетбольный мяч, синий шлем, цифровой фотоаппарат, американские дети, говорить по-французски, две новые сумки, три женщины из Японии, новые часы, сто почтовых марок, итальянский шарф?
Перевод: red bicycle, new basketball, blue helmet, digital camera, American children, to speak French, two new handbags, three women from Japan, new watch, a hundred of post stamps, Italian scarf.
Translate the sentences into English: (Переведите предложения на английский)
- Я из России. А Джон из Англии.
- У меня много друзей в США и Канаде.
- У Джейн в портфеле книги, тетради и новый пенал.
- Света и Сергей в 6 классе. Они умеют читать по-английски.
- Это кошка. А то — собака.
- Это футбольные мячи, а те — баскетбольные.
- С днем рождения, Джим! — Спасибо!
- Откуда ты? Я из России.
- Что у тебя в портфеле? — Много книг и английский брелок.
- Кто твой лучший друг? — Ты.
- Что ты умеешь делать? — Петь.
- Сколько это стоит? — 2 фунта.
Перевод:
- I’m from Russia. And John is from England.
- I have got a lot of friends from the USA and Canada.
- Jane has got books, notebooks and a new pencil case in her school bag.
- Sveta and Sergey are in class 6. They can read English.
- This is a cat. And that is a dog.
- These are footballs and those are basketballs.
- Happy birthday, Jim! — Thank you!
- Where are you from? — I’m from Russia.
- What have you got in your school bag? — I’ve got a lot of books and an English key ring.
- Who is your best friend? — You.
- What can you do? — To sing.
- How much does it cost? — Two pounds.
Translate the dialogue: (Переведите диалог)
Меня зовут Дима Симонов. Я из Новосибирска. Мне 10 лет. У меня есть коллекция монет. В моей коллекции 54 монеты из 22 стран мира. Моя любимая монета из Новой Зеландии.
Перевод:
My name is Dima Simonov. I’m from Novosibirsk. I’m ten years old. I have got a collection of coins. I’ve got 54 coins from 22 countries of the world in my collection. My favorite coin is from New Zeland.
Назад к списку заданий ->
spotlight-reshebnik.ru
5 класс Модуль 1 grammar practice and translator’s corner | SPOTLIGHT рабочая тетрадь
Решение заданий модуль 1 практика грамматики в workbook «Английский в фокусе за 5й класс»
- 1 a, 2 a, 3 a, 4 an, 5 an, 6 a.
- 1 it, 2 he, 3 they, 4 it, 5 she, 6 they.
- 1 We, 2 It, 3 You, 4 It, 5 She.
- 1 He’s, 2 She isn’t, 3 We’re, 4 I’m, 5 They
aren’t, 6 You’re. - 1) ’m, 2) ’m, 3) ’s, 4) isn’t, 5) ’re, 6) ’m,
7) aren’t, 8) ’s, 9) ’s. - 3 Is it an …, No, it isn’t. It’s a blackboard.
4 Are they …, No, they aren’t. They’re books.
5 Is she a …, No, she isn’t. She’s a student. - 1 Her name’s Sally Owens. 2 What, at Forest
Park School. 3 What, She chooses Music and
Maths. - 1 What, My name’s … . 2 How, I’m … years
old. 3 What, My favourite school subject is … .
4 What, I’m in class … . - 1 Where is the Maths lesson? 2 Her name is
Linda. 3 John is in class 2B. 4 You are twelve years
old. 5 This is not a ruler. 6 Bill and Ann are
friends.
What’s the English for: (Переведите на английский)
Расписание уроков, английский язык и история, физкультура и естествознание, урок математики, книга и тетрадь, линейка и карандаш, любимый предмет, дни недели, учитель музыки, перерыв на обед?
Перевод:
Timetable, English and History, PE and Science, maths lesson, a book and a notebook, a ruler and a pencil, favorite lesson, days of the week, a teacher of Music, lunch break.
Translate the sentences into English: (Переведите предложения на английский)
- Урок математики в кабинете №16. The maths lesson is in Room 16.
- Мой любимый день недели — суббота. My favorite day of the week — Saturday.
- Сколько лет Тому? — 10. How old is Tom? — 10.
- Мне 12 лет. А тебе? I am 12 years old. And you?
- Его зовут Саша. Он учится в 5 классе. His name is Sasha. He studies in class 5.
- Джон и Билл — друзья. Они новенькие в 4 «А» классе. John and Bill are friends. They are new to class 4A.
- Это карандаш? — Нет, это ручка. Is it a pencil? — No, it is a pen.
- Моя любимая учительница — Анна Ивановна. Она преподает русский язык. My favorite teacher is Anna Ivanovna. She is a teacher of Russian.
- Как его зовут? В каком он классе? Сколько ему лет? What is his name? What class is he in? How old is he?
- Какие предметы он изучает? Какой его любимый предмет? Кто его любимый учитель? What subject does he study? What is his favorite subject? Who is his favorite teacher?
- Где проводится урок английского языка? Where is the English lesson?
Translate the dialogue: (Переведите диалог)
— Здравствуй! Меня зовут Мэри Грин.
— Здравствуй! Я Таня Петрова.
— Сколько тебе лет, Таня?
— 11. А тебе, Мэри?
— Мне тоже 11.
— Приятно познакомиться!
— Мне тоже! Пойдем вместе на урок музыки.
Перевод:
— Hello! My name is Mary Green.
— Hello! I’m Tanya Petrova.
— How old are you, Tanya?
— I’m 11. And you, Mary?
— I’m 11 too.
— Nice to meet you.
— Nice to meet you too! Let’s go together to the Music lesson!
Назад к списку заданий ->
spotlight-reshebnik.ru
5 класс Модуль 3 Grammar Practice and Translator’s corner Spotlight Рабочая тетрадь | SPOTLIGHT рабочая тетрадь
Решение заданий Модуля 3 «Практика Грамматики» и «Уголок переводчика» workbook «Английский в фокусе за 5й класс»
Модуль 3 Grammar Practice
- 2 There’s one kitchen. 3 There’s one dining
room. 4 There are three bathrooms. 5 There are
three bedrooms. - 2 Are there any, Yes, there are. 3 Is there a,
Yes, there is. 4 Is there a, Yes, there is. 5 Is there
a, No, there isn’t. 6 Are there any, No, there aren’t.
7 Are there any, No, there aren’t. - 2 He’s got a guitar. It’s his guitar. 3 They’ve got
a sofa. It’s their sofa. 4 She’s got a cat. It’s her
cat. 5 He’s got a teddy bear. It’s his teddy bear.
6 They’ve got a camera. It’s their camera. - 1 B, 2 C, 3 B, 4 A, 5 B, 6 C, 7 A, 8 C, 9 C,
10 B. - 1 on, 2 next, 3 in, 4 in front, 5 behind.
Translator’s corner
What’s the English for: (Переведите на английский)
Восемь этажей, на девятом этаже, в гостиной, в ванной, перед столом, позади кресла, под кроватью, рядом со шкафом, в холодильнике, на стене, известная картина, сад перед домом, многоэтажный дом, её письменный стол, моя кровать, твой гардероб, его любимое кресло, наша маленькая квартира, белая плита?
Перевод:
Eight floors, on the ninth floor, in the living-room, in the bathroom, in front of the table, behind the armchair, under the bed, next to the wardrobe, in the refrigerator, on the wall, a famous picture, the garden in front of the house, a block of flats(multistory building), her desk, my bed, your wardrobe, his favorite armchair, our small flat, white cooker.
Translate the sentences into English: (Переведите предложения на английский)
- Как выглядит твоя новая квартира? На каком она этаже?
- Там есть плита? — Да.
- Сколько комнат в квартире? — Две.
- Взгляни. В спальне нет телевизора.
- Его квартира на третьем этаже. — Замечательно!
- В новой гостиной есть ковер? — Да, на полу.
- Это наш красивый дом. Давай войдем!
- Рядом со спальней ванная. Над раковиной — маленькое зеркало.
Перевод:
- What does your new flat feel like? On what floor is it?
- Is there a cooker? — Yes.
- How many rooms are there in the flat? — Two.
- There is no TV set in the bedroom.
- His flat is on the third floor. — Great!
- Is there a carpet in the new living-room? — Yes, on the floor.
- This is our beautiful house. Let’s come in!
- Next to the bedroom there is a bathroom. There is a small mirror above the sink.
Translate the dialogue: (Переведите диалог)
- Меня зовут Саша. Я из России. У нас хорошая квартира на седьмом этаже многоэтажного дома. В квартире три комнаты. Моя любимая комната — спальня. Она маленькая. Стены в ней желтые. В спальне — диван, кресло, два стула и письменный стол с компьютером. Стол у окна. Диван и кресло — у стены, они оранжевого цвета. На стене большой плакат. Это мой любимый известный киногерой — Человек-паук. Его зовут Питер Паркер. У меня много книг. Они в книжном шкафу в холле.
- Перед нами красивая вилла. В ней восемь комнат. На первом этаже находится гостиная. Она очень большая. Там есть камин и шесть кресел. Гостиная голубая. На стенах красивые картины. В комнатах большие окна. В доме четыре спальни и четыре ванные на втором этаже. Кухня большая. Она расположена на первом этаже. На кухне огромная плита, холодильник, стол, стулья. Перед виллой красивый маленький сад.
Перевод:
- My name is Sasha. I’m from Russia. We have got a nice flat on the seventh floor in a multistory There are three rooms. My favorite room is bedroom. It is small. The walls are yellow. There is a sofa, an armchair, two chairs and desk with PC in the bedroom. The desk is near the window. The sofa and armchair are near the wall, they are orange. There is a big poster on the wall. This is my favorite cinema hero — Spider-man. His name is Peter Parker. I have got a lot of books. They are in the bookcase in the hall.
- There is a beautiful villa in front of us. There are eight rooms in it. There is a living-room on the ground floor. It is very large. There is a fireplace and six armchairs in it. The living-room is blue. There are beautiful paintings on the wall. There are big windows in the rooms. There are four bedrooms and four bathrooms on the first floor. The kitchen is big. It is on the ground floor. There is a huge cooker, a refrigerator, a table and chairs in the kitchen. In front of the villa there is a beautiful small garden.
Назад к списку заданий ->
spotlight-reshebnik.ru
5 класс Модуль 4 Grammar Practice and Translator’s corner Spotlight Рабочая тетрадь | SPOTLIGHT рабочая тетрадь
Решение заданий Модуля 4 «Практика Грамматики» и «Уголок переводчика» workbook «Английский в фокусе за 5й класс»
Модуль 4 Grammar Practice
- Jane can speak English, Spanish and Italian but she can’t speak German, French or Chinese.
She can type letters and drive but she can’t use a computer or send a fax. - Andrey can sing and play the piano but he can’t draw.
Lara can draw but she can’t sing or play the piano.
Jake and Sue can sing and draw but they can’t play the piano. - (предполагаемый ответ)
A: Can you speak English?
B: Yes, I can.
A: Can your best friend make cookies?
B: No, he can’t.
A: Can your parents play the guitar?
B: No, they can’t.
A: Can you dance?
B: Yes, I can. - 2 Whose are these hats? They’re the children’s.
They’re their hats.
3 Whose are these bikes? They’re the children’s.
They’re their bikes.
4 Whose is this ball? It’s Adam’s. It’s his ball. - 1 them, 2 me, 3 him, 4 her, 5 us.
- 1) Listen to this song! 2) Don’t play so loud!
3) Don’t cry! - 2 has; 3 is; 4 possessive ’s; 5 has, possessive s’;
6 is, possessive ’s; 7 possessive ’s, possessive s’. - 1 What is your sister like? 2 Who is he? 3 What
does she look like? 4 Have you got any brothers
or sisters? - 1) my, 2) My, 3) she, 4) My, 5) he, 6) I,
7) His, 8) him, 9) We, 10) us, 11) me, 12) your.
Translator’s corner
What’s the English for: (Переведите на английский)
Играть на пианино, говорить по-французски, играть в компьютерные игры, готовить пищу, говорить на пяти языках, быть учителем музыки, смотреть на картину, вставать, садиться, познакомиться с кем-либо?
Перевод:
to play the piano, to speak French, to play computer games, to cook the food, to speak five languages, to be a teacher of music, to look at the picture, to stand up, to sit down, to meet someone.
Translate the sentences into English: (Переведите предложения на английский)
- Мой день рождения 15 сентября.
- Как его зовут — Петя. — Что она за человек? — Петя добрый, приветливый, очень милый.
- Ему одиннадцать лет. Он говорит по-английски и по-французски.
- Это мой дедушка. Ему семьдесят два года.
- Моему брату два года. Он очень забавный.
- Ваня увлекается игрой на гитаре.
- Сколько лет твоей сестре? — Десять.
- Кто такой Петя? — Это мой брат.
- Кто отец Ани? — Его зовут Михаил. Он летчик.
- Чья дочь Аня? — Михаила и Светланы.
Перевод:
- My birthday is on 15 September.
- What’s his name? — Peter. What is he like? — He’s kind, friendly and very nice.
- He’s eleven. He speaks English and French.
- This is my grandfather. He is seventy-two.
- My brother is two. He’s very funny.
- Vanya’s hobby is playing the guitar.
- How old is your sister? — Ten.
- Who is Peter? — He’s my brother.
- Who’s Anya’s father? — His name is Michael. He’s a pilot.
- Whose daughter is Anya? — Michael and Svetlana’s.
Translate the situations into English: (Переведите ситуации на английский)
- Ольге десять лет. Она высокая девочка, худенькая и красивая. У нее большие темные глаза и длинные светлые волосы. Оля добрая и приветливая. Она очень умная. Она умеет играть на пианино и писать стихи. У нее есть две сестры. Лене тринадцать лет. Она говорит на двух языках, английском и французском. Маше восемь лет. Младшая сестренка шумная и забавная. Она поет и танцует.
- У нас большая семья. Моя мама учительница, ей тридцать пять лет. Она высокая, темноволосая и очень красивая. Мама добрая и умная. Она умеет хорошо готовить. Папе сорок лет. Он высокий и стройный. Папа умеет играть на гитаре и пианино. Он замечательный друг. Моему брату пятнадцать лет. Он большой и сильный. Его зовут Дима. Он увлекается рисованием и компьютерными играми. Моей бабушке шестьдесят пять лет, а дедушке семьдесят. Они очень славные.
Перевод:
- Olga is 10. She is a tall girl, slim and beautiful. She has got big dark eyes and long fair hair. Olya is kind and friendly. She’s very clever. She can play the piano and write poems. She has got two sisters. Lena is 13. She speaks two languages, English and French. Masha’s 8. The younger sister is noisy and funny. She sings and dances.
- We’ve got a big family. My mother is a teacher. She’s 35. She’s tall, with dark hair and very beautiful. Mother is kind and clever. She can cook well. My father is 40. He’s tall and slim. Father can play the guitar and the piano. He’s the great friend. My brother is 15. He’s big and strong. His name is Dima. He likes drawing and computer games. My grandmother is 65 and grandfather is 70. They are very nice.
Назад к списку заданий ->
«« 5 класс Модуль 10 — Writing (a note) Задания 10d Spotlight Рабочая тетрадь 5 класс Модуль 5 Grammar Practice and Translator’s corner Spotlight Рабочая тетрадь »»spotlight-reshebnik.ru
Рабочая тетрадь Spotlight 5. Workbook. Страница 39
Страница 39 — Рабочая тетрадь. Spotlight 5. Workbook
1. Look at the card and write sentences. Use can/can’t. — Посмотри на карточку и напиши предложения. Используй can/can’t
Ответы:
Jane can speak English, Spanish and Italian but she can’t speak German, French or Chinese. She can type letters and drive but she can’t use a computer or send a fax. — Джейн умеет говорить на английском, испанском и итальянском языках, но не умеет говорить на немецком, французском или китайском. Она умеет печатать письма и водить машину, но не умеет пользоваться компьютером и посылать факсы.
2. Write sentences with can/can’t. — Напиши предложения с глаголом саn/can’t
Ответы:
- Andrey can sing and play the piano but he can’t draw. — Андрей умеет петь и играть на пианино, но не умеет рисовать.
- Lara can draw but she can’t sing or play the piano. — Лара умеет рисовать, но она не умеет петь или играть на пианино.
- Jake and Sue can sing and draw but they can’t play the piano. — Джейк и Сью умеют петь и рисовать, но они не умеют играть на пианино.
3. Complete the table. Then ask and answer questions. — Заполни таблицу. Затем задай вопрос и ответь.
Возможный ответ:
Примечание: вы задаете эти вопросы своему лучшему другу и родителям, после чего заполняете таблицу. Не забудьте добавить в таблицу информацию и о себе.
A: Can you speak English? — Ты можешь говорить на английском языке?
B: Yes, I can. — Да, могу.
A: Can your best friend make cookies? — Твой лучший друг умеет готовить печенье?
B: No, he can’t. — Нет, не умеет.
A: Can your parents play the guitar? — Твои родители умеют играть на гитаре?
B: No, they can’t. — Нет, не умеют.
A: Can you dance? — Ты умеешь танцевать?
B: Yes, I can. — Да, умею.
4. Ask and answer as in the example. — Задай вопросы и ответь на них по образцу
Ответы:
- (John/cello) Whose is this cello? It’s John’s. It’s his cello — Чья это виолончель? Джона. Это его виолончель.
- (children/hats) Whose are these hats? They’re the children’s. They’re their hats. — Чьи эти шляпки? Это шляпки детей. Это их шляпки.
- (children/bikes) Whose are these bikes? They’re the children’s. They’re their bikes. — Чьи эти велосипеды? Это велосипеды детей. Это их велосипеды.
- (Adam/ball) Whose is this ball? It’s Adam’s. It’s his ball. — Чей это мяч? Адама. Это его мяч.
5. Fill in the correct object pronoun. — Вставь правильное местоимение
Ответы:
- These are my sisters. Look at them! — Это мои сестры. Посмотри на них!
- Can you give me my bag, please? — Ты можешь тать мне мою сумку, пожалуйста?
- That is Paul. I don’t like him. — Это Павел. Он мне не нравится.
- Mrs Green is our teacher. We see her every day at school. — Миссис Грин — наша учительница. Мы видим ее каждый день в школе.
- Look at us! We are on the tree! — Посмотри на нас! Мы на дереве!
6. Use the sentences to complete the gaps. — Используй данные предложения, чтобы заполнить пропуски
• Don’t play so loud! • Listen to this song! • Don’t cry!
Ответ:
- Listen to this song! — Послушай эту песню.
- Don’t play so loud! — Не играй так громко!
- Don’t cry! — Не плачь!
angl-gdz.ru
5 класс Модуль 6 Grammar Practice and Translator’s corner Spotlight Рабочая тетрадь | SPOTLIGHT рабочая тетрадь
Решение заданий Модуля 6 «Практика Грамматики» и «Уголок переводчика» workbook «Английский в фокусе за 5й класс»
Модуль 6 Grammar Practice
- (предполагаемый ответ)
A: How often do you do the shopping?
B: I always do the shopping.
A: How often do you watch a DVD?
B: I often watch a DVD.
A: How often do you go jogging?
B: I never go jogging.
A: How often do you work on your computer?
B: I sometimes work on my computer. - 1 Nancy sometimes has a cup of tea in the
afternoon. 2 Gareth and Tonia never go to bed
early. 3 Lara usually practises kickboxing in the
evening. 4 My parents always relax at the weekends.
5 My friends often visit me at home. - She has a geography class at 11:00 o’clock in the
morning. She has lunch at 12:00 o’clock at noon.
She has a science class at 1:00 o’clock and an art
class at 2:00 o’clock in the afternoon. She has
football practice at 6:00 o’clock in the evening.
On Saturdays, Sally wakes up at 11:00 o’clock in the
morning. She has tennis practice at noon. She has
lunch at 2:00 o’clock in the afternoon. She meets
her friends at 6:00 o’clock in the evening. - 1 B, 2 C, 3 D, 4 A.
- +ing: open, sleep, study, hurt, relax, visit
e+ing: ride, leave- Double consonant +ing:stop, run, put, swim
- 2 A: Is the gardener
B: No, he isn’t. He’s planting flowers.
3 A: Are the painters
B: No, they aren’t. They’re drinking juice.
4 A: Is the secretary
B: No, she isn’t. She’s reading the newspaper.
5 A: Are
B: No, they aren’t. They’re running. - 2 Andy isn’t typing a letter. He’s talking on the phone.
3 Matt isn’t listening to the radio. He’s reading a book.
4 Clara isn’t driving a car. She’s working on the computer.
5 Sue isn’t sending an email. She’s riding a scooter.
5class spotlight workbook Grammar Practice 6 Translator’s corner на странице 52
What’s the English for: (Переведите на английский)
- Завтракать на кухне — have breakfast in the kitchen
- Обедать в школе — have lunch in school
- Ходить в школу — going to school
- Ужинать в 7 часов — have dinner at seven pm (o’clock)
- Ложиться спать в 10 часов — go to bed at ten pm (o’clock)
- Работать на компьютере — work on the computer
- Чашка чая — cup of tea
- Разговаривать о работе — talk about work
- Около половины седьмого — about half of the seventh
- Отдыхать в кресле — relax in armchair
- Смотреть DVD — watch DVD
- Читать книги — read books
- Ремонтировать автомобиль — repair a car
- Сажать цветы — plant flowers
- Пить кофе — drink a coffee
- Играть в компьютерные игры — play computer games
Translate the sentences into English: (Переведите предложения)
- Мой брат всегда читает вечером, а я смотрю ТВ.
My brother always reads at evening and I watch TV.
- Моя мама обычно готовит завтрак для меня и моей сестры.
My mother usually cooks breakfast for me and my sister.
- Я никогда не делаю уроки в воскресенье.
I never do my homework on Sunday.
- Где папа? — Он ремонтирует машину.
Where is father? — He is repairing the car.
- Собака в саду. — Она играет? — Нет, спит.
Dog in the garden. Is she playing? No, she is sleep.
- Ты свободен сегодня после обеда? — Нет, извини, я очень занят.
Are you free today after dinner? — No, sorry, I am very busy.
- Будьте добры, который час? — 4.15.
Please, what time is it? — It’s a four hours and fifteen minutes. (It’s a quarter past four)
- В котором часу ты встаешь? — В 7.30.
What time do you get up? — At half of eight
- Что Вы сейчас делаете? — Мы ждем друзей.
What are you doing now? We are waiting for friends.
- Чем занимаются (где работают) твои родители?
Where are your parents work?
Translate the situations into English: (Переведите ситуации)
Посмотри на картинку! Что делают эти люди? — Это летчик: он управляет самолетом. Это пекарь: он печет хлеб. Это ветеринар: он осматривает собаку. Это официант: он подает напитки.
Look at the picture. What are these people doing? — This is a pilot: he is aviating a plane. This is a baker: he is baking a bread. This is a vet, he is watching a dog. This is a waiter: he is giving a drink.
Посмотри на фотографию. Это моя семья. Мы в саду. У нас в саду много цветов и плодовых деревьев. Папа работает. Сад — это его хобби. Это я. Я помогаю папе. Мама поливает цветы около дома. Мой младший брат Дима играет со своим другом под большой яблоней. Наши питомцы с нами. Собака Тобик и кошка Мурка играют вместе с мальчиками.
Look at the photo! This is my family. We are in the garden. There are many flowers and trees. Dad is working. Garden is his hobby. It’s me. I’m helping my dad. Mother is watering the flowers near home. My junior brother Dima is playing with his friend under apple-tree, this is our pets. Dog Tobik and cat Murka is playing with boys.
Назад к списку заданий ->
«« 5 класс Модуль 5 Grammar Practice and Translator’s corner Spotlight Рабочая тетрадь 5 класс Модуль 7 Grammar Practice and Translator’s corner Spotlight Рабочая тетрадь »»spotlight-reshebnik.ru