План-конспект урока по иностранному языку (3 класс) по теме: Конспект урока по английскому языку в 3 классе на тему «Shool again»
Конспект урока по английскому языку 3 класс
Тема урока:
School again!
Планируемые результаты
Личностные
- Развитие мотивов учебной деятельности и формирование личностного смысла учения.
- Формирование целостного, социально-ориентированного взгляда на мир, основ российской гражданской идентичности.
- Развитие навыков сотрудничества со сверстниками, умений не создавать конфликтов и находить выходы из спорных ситуаций.
Метапредметные
- Овладение способностью принимать и сохранять цели и задачи учебной деятельности, находить средства ее осуществления
- Формирование умения осознанно строить речевые высказывания в соответствии с задачами коммуникации.
- Овладение начальными формами познавательной и личностной рефлексии.
Преметные
- Умение приветствовать друг друга и учителя, знакомиться с одноклассниками, спрашивать и называть номер телефона, рассказфвать о своих каникулах.
- Формирование активного и пассивного лексического запаса по теме «Школьная жизнь».
- Развитие навыков аудирования и произносительных навыков
Цель: учить называть школьные принадлежности; развивать навыки аудирования, чтения и говорения.
Оборудование: ТСО, карточки с транскрипционными знаками для фонетической разминки, картинки с изображением школьных принадлежностей
Ход урока
- Организационный момент
-Hello, children!
-Hello!
-Nice to see you
-How are you?
— Fine, thanks
Oh Oh Oh
Winni – the- Pooh over mixed everything! During the break
Will you put it In a proper way?
2. Фонетическая разминка
-Look! What sound is this? (Учитель показывает карточку с транскрипционным знаком: [р].)
-Say as many words with the sound [р] as you can. (Pet, pink, play). Скажите слова со звуком п.
Разница между звуками и буквами.
3.Проверка домашнего задания
Я хочу посмотреть, как вы подготовились к моему уроку. Хочу узнать ничего ли вы не забыли. Все ли у вас есть для урока. Когда я хочу вас спросить, ЧТО У ВАС ЕСТЬ? Я начинаю свой вопрос с конструкции ( вывожу слайд)
HAVE YOU GOT,
Вспоминаем как мы отвечаем на вопрос.
Например я хочу спросить у вас.
Если у вас ручка,
-Have you got a pen?
-Yes, I have. (Повторяем)
А если нет у меня ручки, я говорю
— No, I haven’t
Играем
Are you ready (вы готовы)
— have you got a rubber? ( а показываю линейку)
-no, I haven’t
Ребята, а вы догадались какая тема сегодняшнего урока?
Тема сегодняшнего урока School again. Снова в школу.
4. Постановка целей урока
Today you will learn and talk about school items. You will listen and read about Larry and Lulu’s first day at school.
Сегодня вы узнаете, как называются школьные принадлежности. Вы прослушаете и прочитаете о первом школьном дне Ларри и Лулу.
5. Работа по теме урока
5.1.Введение новой лексики
(на доске картинки (school bag, pen, pencil, rubber, ruler, book, pencil case).
- Look! This is a school bag.
5.2 Работа по учебнику
У.1 с.10
-Open your books at page 10 (Учитель показывает на картинки в упр 1.)
-What’s this? (A school)
-Listen and repeat the word’s, please.
-Look at the pictures again and read the words.
(Ученики читают новые слова самостоятельно)
Упр 2. С.10
(Учитель показывает на картинку в упр 2.)
-Look! Lulu and her friend are talking about school items.
(Учитель читает образец, ученики повторяют хором и индивидуально).
-Догадайтесь, что они говорят об остальных предметах.
-(What’s this?-It’s a book! Etc).
Игра в учителя
-let’s play game ( давайте поиграем)
Я сейчас спрячу за спиной школьный предмет, а вы будите угадывать что я спрятала. Для этого вам поможет конструкция
— It is a pencil case ?
— No, it is not. Repeat after me (повторяйте за мной). No, it is not.
-It is a pencil
— Yes, it is.
Let’s play game. Anna you will be a teacher
( давайте поиграем, Аня, ты учитель).
Let’s begin. Давайте начнем.
Няня Шайн прислала нам письмо и зашифровала в нем три слова. Давайте попробуем отгадать, что это за слова. Она делает вам подсказу. Это слова название школьных принадлежностей, которые вам пригодятся в школе, (делятся на 3 команды). Та команда, которая соберет слова быстрее берется за руки и поднимает их вверх.
6. Физкультминутка
7. Работа по учебнику
У.4,5 (с.11)
Учитель показывает на картинку в упр 4
-What’s this? (It’s a school)
— Who can you see in the pictures? (Larry, Lulu, Nanny Shine, Chuckles).
— It’s Larry and Lulu’s first day at school. Listen and say their new friend’s names. Прослушайте и назовите имена их новых друзей. (Ученики слушают запись)
-What are their new friend’s names? (Paco and Maya).
Если ученики не смогли ответить на вопрос, учитель дает возможность прослушать диалог еще раз).
-Now listen again and read.
8. Инструктаж по выполнению домашнего задания
На доске картинки и предложения к им.
РУЧКА. This is a pen.
ЛИНЕЙКА. This is a pencil
Школьная сумка. This is a book
ШКОЛА. This is a school
Учитель указывает на первую картинку.
-Look and read, please
Ученики читаю предложение вслух
Is it a pen? Yes, it is
Учитель пишет рядом с предложением Yes. Затем указывает на вторую картинку. Ученики читают предложения вслух
Is it a pencil? No, it is
Учитель пишет рядом с предложением no. Аналогично ученики выполняют задание в соответствии с остальными картинками и предложениями.)
-Open your workbooks at page 6, please.
Учитель показывает картинку в упр 1 и читает задание или предлагает детям прочитать вслух. Затем ученики читают задание 2 и 3.
-Что нужно сделать в упражнении 2? ( Прочитать фразы и написать пропущенные слова)
-Что нужно сделать в упражнении 3? (Разыграть диалоги из упр 2)
Учитель записывает домашнее задание на доске, а ученики в дневниках
Рабочая тетрадь упр 1-6 с.6
Рефлексия
Ребята сейчас я вам раздам по 2 смайлика это 2 билетика на выход из класса. На каждом смайлике вы напишите, что вам понравилось на уроке, а на другом, что вызвало у вас затруднение.
nsportal.ru
План урока по английскому языку на тему »Hello,again!»(3 класс)
Date:__________ Grade:____________
The theme of the lesson: Hello,again!
The aims of the lesson: Teach pupils greeting each other, understanding words.
1) Educational: Presentation of the lesson about Hello, again!, to train new words and discussion an English language
2) Developing: To develop the pupil’s habits of the oral speech, to develop pupil’s creative and logical abilities, understanding, reading and writing, grammar and lexical skills.
3) Bringing-up: to bring up love and interest to the subject, to respect each other, to create an English atmosphere in the classroom.
Inter-subject connection: Kazakh, English
The type of the lesson: presentation, integrative
Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction
The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers, interactive board.
The procedure of the lesson
Organization moment
Greetings
-Good morning children?
-How are you?
A talk about on duty
-Who is on duty today?
-Who is absent today?
A talk about the weather?
-What day is it today? -What season is it now?
-What date is it today? — What month is it now?
Phonetic drills
Good morning, good morning
Good morning to you
Good morning dear Teacher
We are glad to see you!
The Presentation of the new theme: Hello,again!
Exercise 1. Listen and read.
1. Good morning, children! Nice to see you again. Let’s start the new school year.
2. This is Mr. Know – All. He knows many things.
3. Hello, Mr. Know –All Nice to meet you. Nice to meet you too.
4 Kids, do you like English? Yes, we do.
5. Let’s learn it together.
6. Show me what you can say in English.
2. Let’s repeat what you know. Read the dialogue in pairs.
What is your name? My name is Anar.
How old are you? I am 9 year old.
Do you go to school? Yes, I do.
Do you have a brother? Do you have a sister? Yes, I have a brother and a sister.
What is your mother’s name? My mother’s name is Gauhar.
What is your father’s name? My father name is Kanat.
What sport do you like? I like skating.
What’s your favorite holiday? My favorite holiday is Nauryz.
Is your house big? Yes, it is.
Is there a garden? Yes, there is.
What’s your favourite food? My favourite food is cucumber and tomato salad.
Can you read in English? Yes, I can.
3. Pairwork.
Ask your classmate the questions from ex.2 and answer them.
4. Listen and sing.
On the 1st of September autumn starts.
We go to school Look at us!
We are so beautiful .We are so happy.
The day is so wonderful. It isn’t rainy.
On the 1st of September autumn starts.
We go to school. Look at us!
Control of understanding.
Conclusions and marks.
Homework: ex.5,6 «>Reflextion: Do you like the lesson?
Have you any problem on the lesson?
infourok.ru
ГДЗ по английскому языку за 3 класс Spotlight (спотлайт) Быкова. Решебник с переводом к учебнику «английский в фокусе».
Страница 121, Day by day!:
0;Страница 122-123, 15a. A fun day!:
1; 2; 3; 4;Страница 128-129, 16b:
1; 2; 3; 4;Страница 130-131, The Toy Soldier:
0;Страница 132, Activities Modul 8:
1; 2;Страница 133, Spotlight on the USA:
1; 2;Страница 134-135, Now I know:
1; 2; 3; 4;Страница 136, Arthur + Rascal:
0;Страница 138-139, Merry Christmas, everybody!:
1; 2; 3; 4;Страница 140-141, Mother’s Day:
1; 2; 3; 4; 5;Страница 142, Sportlight on Russia. Primary school in Russia:
1; 2;Страница 143, Sportlight on Russia. Families in Russia:
1; 2;Страница 144, Sportlight on Russia. I scream for ice cream!:
1; 2; 3;Страница 145, Sportlight on Russia. Everybody likes presents!:
1;Страница 146, Sportlight on Russia. Grandpa Durov’s Wonderland:
1; 2;Страница 147, Sportlight on Russia. House museum in Russia:
1; 2;Страница 148, Sportlight on Russia. Fun after school:
1; 2;Страница 149, Sportlight on Russia. Cartoon time:
1; 2;Страница 156, Further Writing Practice:
0; 1;Страница 157, Further Writing Practice:
2; 1; 2;Страница 158, Further Writing Practice:
3; 1;Страница 159, Further Writing Practice:
2; 1; 2; 3;Страница 160, Further Writing Practice:
Страница 161, Further Writing Practice:
1; 2; 3;Страница 162, Further Speaking Practice:
1; 2; 1; 2; 1;Страница 163, Further Speaking Practice:
2; 1; 2;Страница 164, Further Speaking Practice:
1; 2; 1; 2;Страница 165, Further Speaking Practice:
1; 2; 1; 2;gdzplus.me
Конспект урока по английскому языку на тему «School again!», «Снова в школу!» (3 класс)
Цель: Развитие коммуникативных навыков в рамках темы «School again!», «Снова в школу!».
Задачи:
Образовательные:
— Повторение изученной лексики, речевых образцов.
— Тренировка грамматических навыков составления предложений
Развивающие:
— Развивать коммуникативные умения учащихся в говорении и чтении.
— Развивать долговременную память, фонематический слух, речь учащихся.
Воспитательные:
— Воспитывать вежливость, нравственность, духовность.
— Формировать устойчивый интерес к дальнейшему изучению иностранного языка.
Оборудование: Учебник, дидактический материал, диск.
Ход урока
I. Организационный момент.
— Good afternoon, children! Good afternoon, dear guests! I am glad to see you! I hope you are fine. Today we will have very interesting lesson. We have a lot of interesting things for you. Are you ready to begin? (ответ детей). Ok, let’s begin.
Физминутка.
— Stand up, sit down
— Open your books, close your books,
— Keep moving, (4 times)
— We are all at school today!
— How we can translate this sentence? Right you are! «Мы все сегодня в школе!»
— Today we have the final lesson and we’ll speak about School life. Мы закончили изучать тему «Школа».
— What we can do in English? Что мы выучили?
1. We know a lot of
2. We know a lot of SCHOOL SUBJECTS! Name them, please! What’s your favourite subject?
3. We can count to 20. We can solve some examples on addition. Please, count! Open please your copybooks and write down these examples. (на доске дата и Classwork)
5+3=8
10+9=19
…
And we know many songs and poems in English. Now the song! Let’s look at the screen and sing. (p. 12 ex.1) Спросить 1-2 учащихся.
Very well. Now open your books. (p. 11 ex.4) Диалог.
Физминутка.
Let’s have a rest and look at the screen. Sing up and do! (p. 16 ex. 2)
And now something new, a surprise for you!
Who are the main figures at school?
Do you like your teacher? Why?
And what students? Do teachers like students? Of course, they do.
Look at the blackboard!
Let’s choose!
A MODEL OF A STUDENT
hard-working
clever
disciplined
kind
helpful
lazy
silly (stupid)
naughty
wicked
egoistic(al)
Stick, please!
You see what a model student!
Please, guess whom I mean!
But if you go to school, you must know school rules. Let’s read and translate these rules.
SCHOOL RULES FOR STUDENTS
Школьные правила
Wear a uniform!
Work hard!
Come to school in time!
Don’t be lazy!
Don’t be late!
Don’t wear jeans!
Do homework!
Конец урока.
The lesson is over.
Thank you for the lesson.
Good bye, children.
infourok.ru
ГДЗ по английскому языку. 3 класс. Учебник. Быкова Н. И., Дули Д., Поспелова М. Д., Эванс В.
Ответы к учебнику. Английский язык. 3 класс. Быкова Н. И., Дули Д., Поспелова М. Д., Эванс В.
Welcome back! (Урок а) c. 4 — 5
Welcome back! (Урок b) c. 6 — 8
1 а. School again! с. 10 — 11
1 b. School again! с. 12 — 13
2 а. School subjects! c. 14 — 15
The toy soldier. c. 18 — 19
Activities Module 1. The Toy Soldier. c. 20
Schools in the UK! с. 21
Now I know. c. 22 — 23
Arthur + Rascal. с. 24
3 a. A new member! c. 26 — 27
3 b. A new member! c. 28 — 29
4 a. A happy familly! с. 30 — 31
4 b. A happy familly! с. 32 — 33
The toy soldier. c. 34 — 35
Activities Module 2. The Toy Soldier. c. 36
Families near and far! с. 37
Now I know. c. 38 — 39
Arthur + Rascal. с. 40
5 a. He loves jelly! с. 42 — 43
5 b. He loves jelly! с. 44 — 45
6 a. In my lunch box! с. 46 — 47
6 b. In my lunch box! с. 48 — 49
Activities Module 3. The Toy Soldier. c. 52
Spotlight on the UK. A bite to eat! c. 53
Now I know. c. 54 — 55
Arthur + Rascal. с. 56
7 a. Toys for little Betsy! с. 58 — 59
7 b. Toys for little Betsy! с. 60 — 61
8 a. In my room! с. 62 — 63
8 b. In my room! с. 64 — 65
The toy soldier. c. 66 — 67
Activities Module 4. The Toy Soldier. c. 68
Spotlight on the UK. Tesso Superstore c. 69
Now I know. c. 70 — 71
Arthur + Rascal. с. 72
9 a. Cows are funny! с. 74 — 75
9 b. Cows are funny! с. 76 — 77
10 a. Clever animals! с. 78 — 79
10 b. Clever animals! с. 80 — 81
The toy soldier. c. 82 — 83
Activities Module 5. The Toy Soldier. c. 84
Spotlight on the UK. Animals Down Under! c. 85
Now I know. c. 86 — 87
Arthur + Rascal. с. 88
11 a. Grandma! Grandpa! с. 90 — 91
11 b. Grandma! Grandpa! с. 92 — 93
12 a. My house! с. 94 — 95
12 b. My house! с. 96 — 97
The toy soldier. c. 98 — 99
Activities Module 6. The Toy Soldier. c. 100
Spotlight on the UK. British Homes! c. 101
Now I know. c. 102 — 103
Arthur + Rascal. с. 104
13 a. We’re having a great time! с. 106 — 107
13 b. We’re having a great time! с. 108 — 109
14 a. In the park! с. 110 — 111
14 b. In the park! с. 112 — 113
The toy soldier. c. 114 — 115
Activities Module 7. The Toy Soldier. c. 116
Spotlight on the UK. Get ready, get set, go! c. 117
Now I know. c. 118 — 119
Arthur + Rascal. с. 120
15 a. A fun day! с. 122 — 123
15 b. A fun day! с. 124 — 125
16 a. On Sundays! с. 126 — 127
16 b. On Sundays! с. 128 — 129
The toy soldier. c. 130 — 131
Activities Module 8. The Toy Soldier. c. 132
Spotlight on the USA. Cartoon Favourites! c. 133
Now I know. c. 134 — 135
Arthur + Rascal. с. 136
Spotlight on Russia
1. Primary schools in Russia, c. 142
Проект «My school»
2. Families in Russia, c. 143
3. I scream for ice cream! c. 144
4. Everybody likes presents! c. 145
5. Grandpa Durov’s Wonderland. c. 146
6. House museums in Russia. c. 147
7. Fun after school. c. 148
8. Cartoon time. c. 149
ГДЗ по английскому языку. 3 класс. Учебник. Быкова Н. И., Дули Д., Поспелова М. Д., Эванс В.
3.2 (63.36%) от 1647 голосующихrazviwaika.ru
School again (A) (Страницы 10,11)
Главная › 3 класс › Английский язык › Учебник по английскому языку Spotlight 3. Students Book Быкова Дули Поспелова Эванс 3 класс1. Listen and read. Послушай и прочитай.
school — школа
school bag — портфель
pen — ручка
pencil — карандаш
rubber — ластик
ruler — линейка
book — книга
pencil case — пенал для карандашей
2. Chit-Chat. Разговор
В диалоге отрабатывается вопрос:
What’s this? — Что это?
и ответ:
It’s а … !- Это … .
- What’s this? -Что это? — It’s a book! — Это книга.
- What’s this? -Что это? — It’s a ruler! — Это линейка.
- What’s this? -Что это? — It’s а реn! — Это ручка.
- What’s this? -Что это? — It’s a rubber! — Это ластик.
- What’s this? -Что это? — It’s a pencil! — Это карандаш.
- What’s this? -Что это? — It’s a pencil case! — Это пенал.
3. Let’s play! Давай поиграем!
What’s your name? — Как тебя зовут?
M-A-Y-A — М-А-Й-Я
Ah, Maya! — А-а, Майя!
4. Listen and read. Послушайте и прочитайте
- Bye, Lulu! Bye, Larry! — Пока, Лулу! До свиданья, Ларри!
- Hello, Larry! Hi, Paco. This is Lulu. Hello, Lulu! — Здравствуй, Ларри! Привет, Пако. Это Лулу. Привет, Лулу!
- Oh, Chackles! Hello, Chackles! — О, Чаклс! Привет, Чаклс!
- Hello, I’m Maya. What’s your name? My name’s Lulu. This is my pet, Chackles. — Привет, я Майя. Как тебя зовут? Меня зовут Лулу. Это мой питомец, Чаксл.
- Hey, let’s go! — Эй, пойдемте!
- What’s this? It’s a school bag! — Что это? Это портфель!
5. Read again and choose the names. — Прочитайте еще раз и выберите имена.
Lulu, Larry, Betsy, Maya, Paco, Chuckles.
Имя Betsy (Бетси) не упоминалось в тексте.
Module 1. School days! — стр. 9School again (B) — стр. 12-13
Сохраните или поделитесь с одноклассниками:
dourokov.ru
Презентация к уроку 1 b «School again!». УМК Spotlight 3 класс
Просмотр содержимого документа
«Презентация к уроку 1 b «School again!». УМК Spotlight 3 класс»
Щукина Елена Михайловна, учитель английского языка
МБОУ СОШ №31
г. Мытищи.
1b. School again!
Module 1:
School days!
Тема урока: И снова школа!
2
Reading
M u m, r u bb er , a rubber, five rubbers. This
rubber is black. My mum has got a rubber.
Sch oo l, his school, a school bag, a brown
school bag . Where’s your school bag?
Rubb er , rul er , sist er , broth er. I’ve got two
rubbers and one ruler. It’s a nice ruler! My
rubber is yellow. This ruler is big.
N a me, d ay , c a se, pencil c a se. The pencil case
is on the table. This is a pencil case for Kate.
B oo k, l oo k. Look, a book! My book, her book,
our book, Student’s book, Work book.
1. Open your pencil cases, please! How many pencils have you got? Please, count!
2. Now, look at the picture:
How many pencils can you see?
3. Can you count the pencils?
What do we need to count them?
— Yes! Numbers 1-20
SB p. 12
?
she
pen
hen
eleven
me
ten
be
he
SB p. 13
Сегодня на уроке:
- Я научился…
- Было трудно…
- Это задание понравилось больше всего…
- Я понял, что….
- Думаю, это важно….
HOME TASK:
- SB ex. 1, p. 10 – learn (на дикт.)
- WB ex. 4, 5, p. 7
- Gr. Ex. 9, 10 p. 15-16
- SB. Ex. 2, p. 12 – учить устно, также повторить числа от 1 до 10
- Орг. Момент
- Warming up: Wordsearch (PPT слайд)
- Проверка ДЗ ( упор на Test reading)
- Постановка проблемы. Мотивация учебной деятельности учащихся. (PPT слайд)
- Введение нов. материала: числа 1-20 (PPT слайд)
- Работа с учебником. SB p.12 ex. 2
- Физ. Минутка Видео SB p.12 ex. 1
- Правила чтения буквы е в откр. и закр. слогах(РРТ слайд)
- Работа в тетради. SB p.12 ex. 4
- Рефлексия
- Дом. Задание
multiurok.ru